חסר רכיב

יריב בן דיין - יוצר מקומי

26/07/2017

פינת אומן - יריב בן דיין

מאת: אורית מנשה (מתוך כאן יואב) 


על יריב בן דיין, תושב כפר מנחם, אפשר לומר הרבה דברים – הוא יצירתי, חרוץ, בעל לב גדול ושמחת חיים, מוכשר – אבל בעיקר צנוע.

יריב גדל בקיבוץ רעים וכבר מגיל צעיר אייר את עלוני הקיבוץ, יצר את התפאורות לחגים וקישט את הטקסים בבית הספר. הילד נולד עם מכחול ביד וכישרון שרק הלך והתעצם בליווי חינניות ואופטימיות מידבקת.

בתהליך היצירה נראה שיריב הופך את המורכב מאוד לפשוט ומעשי. הוא מצליח לפצח פרויקטים מורכבים ולהוציא לאור שיגעונות ועיצובים, פיסולים בכל קנה מידה, צביעות מיוחדות המדמות סלע אמיתי, עץ, ברונזה או כל חומר וטקסטורה.

הכישרון של יריב הוביל אותו ליצירה בארץ ובחו"ל. בין השאר היה שותף בפרויקטים כמו תפאורות לאופרות במצדה, להצגות תיאטרון בהבימה, בקאמרי, בגשר, בחאן בירושלים ועוד. הוא עבד גם בניו יורק, שם היה חבר באגודת אומני התפאורה של ברודווי. לאחרונה עיצב וביצע את התפאורות  ב"ים לים" בירושלים, פרויקט מרהיב של מסלעות רבות בתוך המים המדמות סביבה טבעית עבור בעלי החיים, וכן אלמנטים נוספים כגון סירה שטבעה, עוגן, אסדה בלב ים ועוד. עם המאייר יוסי אבולעפיה עבד יריב על פרויקט "המפלצות " שיוצג במוזיאון תל אביב בקיץ הקרוב. יריב פיסל כ-16 מפלצות ענק מרהיבות ומרשימות. בעזרת הרבה יצירתיות ועבודה קשה הפכו המפלצות מדו ממד על הנייר לתלת ממד.

לצד הפרויקטים הגדולים יריב גם תורם מזמנו לקהילה שלנו בבית הספר האלה יצר ציור קיר על פי נחום גוטמן, וכן השתתף בפרויקט "אלה בקהילה" שבמסגרתו צייר עם ילדי כיתות ו' ציור קיר עבור בית ספר אלי כהן בקריית מלאכי.

אבל עם כל זאת יריב תמיד נשאר עם רגליים על הקרקע ועם חיוך על הפנים. הוא יוצר, מעורב בפרויקטים מגוונים, אבל גם איש משפחה, אבא לשלושה ילדים ובעל לשרון, יד ימינו, ותמיד יישאר הילד מהקיבוץ שאוהב את הטבע ולשחק כדורגל ביום שישי.

 

חסר רכיב