חסר רכיב

יואל דרום

יואל דרום
-
-

 

 



                                  יואל דרום –קורות חיים      18/9/14

 

יואל נולד בברלין בדצמבר 1921 בשם היינץ יואכים דרוקר , להוריו חיים צבי ורחל. אחיו דב נולד שש שנים אחריו.

הוא למד בבת הספר היסודי בברלין ובתיכון ויתר על לימודים עיוניים והעדיף את לימודי המסגרות , כמקובל באותן שנים – אדם צריך שיהיה לו מקצוע.

הוא מצטרף לתנועת השומר הצעיר ובשנת 1938 , בגיל 16, עולה יואל ארצה , במסגרת עלית הנוער ממש שבועיים לפני ליל הבדולח .

בארץ היה שנתיים בבית זרע בחברת נוער ולאחר מכן הקים ביחד עם חבריו את קיבוץ אל גביש שישב ליד רעננה. קיבוץ זה נתקל בקשיים וב1943 , לאחר מאבקים, לפי צו התנעה מצטרף קיבוץ אלגביש כולו לכפר מנחם. בשנים אלה עבד יואל כמסגר.

ב1946 נשלח יואל לעיר לידס שבאנגליה, כשליח השומר הצעיר. גם אחיו דב היה בתנועה באנגליה והוריו שברחו לשם מגרמניה שלפני המלחמה , תמכו מאד בתנועה ונחשבו להורים של הקן.

ב 1948 חוזר יואל לכפר מנחם . פה עסק במלאכות שונות, הוא היה מסגר, מחנך של כיתת דרור, מדריך של כמה חברות נוער, מטבח משחטה ועוד ועוד. אבל עיקר אהבתו הייתה הכתיבה והשפה העברית. הוא כתב עשרות מאמרים לעלוני הקיבוץ ולעיתונות. הוא היה מספר שנים עורך בעל המשמר ושנים רבות עורך עלון הקיבוץ. הוא ליווה את חיי הקיבוץ בשיריו ובמקאמות שכתב. תמיד בצורה אופטימית אוהדת ומפרגנת. הגיב כמעט על כל אירוע בחיינו בכתיבתו היפה.

בסוף כל התכנסות היה מבקש את רשות הדיבור ומודה למרצה או הדובר בדרכו הייחודית. רבים החברים שנעזרו בו לצורך תרגומים והגהות של סיפור חייהם או כל כתיבה אחרת.

יואל עסק שנים רבות בצילום ותמונותיו ליוו באותה תקופה את חיי הקיבוץ , חבריו וילדיו. הוא היה מעורב מאד בקיבוץ והגיב על הכול.

יואל היה ממקימי הקשר של התנועה הקיבוצית עם קומונות ברחבי העולם. הוא היה מעורב שנים רבות בריכוז הפעילות והוצאת עלון קומונות בינלאומי.

בשנת 1951 הוא נישא לרחל ז"ל שהצטרפה אליו לקיבוץ. לזוג נולדו שני בנים, אליעזר וגיל.

יואל ורחל גילו באהבה את עולם הסבאות , והיו סבים נפלאים לנכדיהם וניניהם

הקיבוץ כולו משתתף באבלם של אליעזר, גיל ובני משפחותיהם.

                                                                                          יהי זכרו ברוך

 

                                              



חסר רכיב