חסר רכיב

מיכה מן

מיכה מן
-
-

 

 

 



 

 

מיכה מן -24.02.1923 – 20.12.2009, -קיצור תולדות חיים

מיכה מן נולד בעיירה אלטוילה שבגרמניה ב24 לפברואר 1923, להוריו : טהא ואלפונס מנהיימר ונפטר ב-20 בדצמבר 2009, בבית החולים קפלן, לאחר שגופו לא חזר לתפקד לאחר ניתוח. הוא היה בן 86 במותו.

אביו היה קצב עצמאי ומיכה למד בגרמניה וסיים שם את בית הספר היסודי. אולם  כשגברו  הרדיפות של היהודים ע"י הנאצים, עלה מיכה לארץ ישראל ב-14 בנובמבר 1938, בהיותו  בן 15 שנים בלבד. בגרמניה הוא היה במשך כשנתיים חבר בתנועת וורקלויטה, שהייתה קרובה ל"השומר הצעיר" ועם עלייתו ארצה הוא הצטרף לתנועת "השומר הצעיר, והגיע לקיבוץ בית זרע, שם הוא היה במשך כשלוש שנים חניך בחברת הנוער. ביולי 1942, הצטרף מיכה לגרעין "אלגביש" שהיה ברעננה ויחד עם הגרעין הזה הוא הגיע ביולי 1943 לכפר מנחם, לאחר שהקיבוץ הארצי  קבע שגרעין "אלגביש" ישלים את  כפר מנחם.

מאז, במשך למעלה מ-66 שנים היה מיכה מן חבר פעיל, מסור ונאמן של קיבוצנו ועבד בקיבוץ בענפים רבים : הוא עבד שנים רבות ברפת, עבד במשחטה, בקרמיקה, ביצירת כלים גדולים בעיקר, במפעל המתכת ובצאתו לגמלאות הוא עבד גם בדואר.

מיכה נישא לתמר לבית קסטן ונולדו להם שתי בנות : נינה ,שנולדה ביולי 1945 ורונית, שנולדה ביולי 1950 והם זכו גם לנכדים.

בשנת 1998, הלכה לעולמה תמר אשתו ומאז, חי מיכה את 11 שנות חייו האחרונות בבדידות שהעיקה עליו, אם כי בנותיו הנאמנות ושאר בני המשפחה הקפידו לבקרו ולעודד את רוחו.

מיכה היה מוכר ואהוב בקיבוץ, כאיש בעל אופי נעים ונוח, היה איש שיחה מעניין, אהב לקרוא ספרים וכתבי עת, התעניין מאד בנעשה בארץ ובעולם ובני שיחו יכלו תמיד להתרשם מההומור השנון והדק שלו, שלפעמים היה קצת סרקסטי. אך הוא מעולם לא לעג לאנשים אלא התבדח על אירועים והתרחשויות והיטיב להתלוצץ אפילו על עצמו. כרבים אחרים, גם אני איבדתי עם מותו בן שיחה  מעניין ונעים וכמו  כל אלה שהכירוהו גם אני מבכה את לכתו מאתנו לתמיד.

בשנים האחרונות היה מיכה ידוע חולי ובשנותיו האחרונות הוא שהה בבית הדר. גם שם כל מכיריו אהבו אותו מאד בשל תכונותיו התרומיות.

אנו משתתפים באבלן הכבד של נינה ורונית ושל בני המשפחה כולם. מי ייתן ולא תדעו עוד צער ודאבה.

יהיה זכרו של מיכה ברוך ונצור בלבנו לתמיד.

 

נחום שור, דברים על הקבר, 24.12.2009

 


חסר רכיב