חסר רכיב

דינה פינק

דינה פינק
-
-

 

 

 



 

 

דינה פינק -26.10.1919 – 29.12.2009. קיצור תולדות חיים

דינה פינק נולדה ב-26 באוקטובר 1919 בגרגי שבמחוז דברצן במזרח הונגריה, להוריה לינה לבית קיש ולאביה יוסף גבירץ ונפטרה  בבית הדר בכפר מנחם, בעת שנתה  בצהרים, ב-29 בדצמבר 2009. דינה הייתה בת תשעים שנה וחודשיים במותה.

בהיותה ילדה עברה משפחתה לעיר מטיסקה, הנמצאת גם היא במחוז דברצן.שם סיימה דינה את בית הספר היסודי והיא נשלחה ללמוד בבית הספר התיכון שבעיר דברצן. אך דינה לא סיימה את בית הספר התיכון. בהשפעת אחיה הבכור היא הצטרפה לתנועת "השומר הצעיר", וזו קראה לחניכיה, הלומדים בבתי הספר התיכוניים להפסיק את לימודיהם, לצאת להכשרה חקלאית ולהכין עצמם לחיי קיבוץ שומרי בארץ ישראל.

דינה עשתה כמצוות התנועה, שהתה  בכמה חוות הכשרה ולבסוף היא הגיעה לבירת הונגריה, לבודפשט ושם היא עבדה בבית חולים יהודי, התחילה בלימודי אחות מעשית והכינה עצמה לעלייה לארץ.

ההזדמנות באה כאשר היא קיבלה סרטיפיקט  חוקי ויצאה ברכבת האחרונה, דרך רומניה. תורכיה וסוריה עד שהיא הגיעה בסוף מאי 1941 לארץ ישראל.

בארץ הצטרפה דינה לגרעין ההונגרי שהיה בקיבוץ דן ויחד עם חברי הקיבוץ הזה  היא עברה להכשרה לנחלת יהודה, שם היא עבדה,ככל שאר החברים, בעבודות מזדמנות בראשון לציון. משם עבר הקיבוץ לעלייה על הקרקע בקיבוץ עין דור שלמרגלות הר תבור.

בעין דור עבדה דינה בבישול במטבח, בגן הירק, ובעבודות אחרות, ככל שהיא נדרשה להן.

דינה נשלחה לעבוד בבית ההבראה של הקיבוץ הארצי בהרצלייה ושם היא פגשה את איזי פינק ,שהיה גם הוא קשור בהפעלת בית ההבראה הזה. הם נקשרו ובדצמבר  שנת 1954 הם קבעו את ביתם בכפר מנחם ומאז, במשך 55 שנים הייתה דינה חברת קיבוצנו.

בכפר מנחם עבדה דינה בהרבה מקומות עבודה : בבישול במטבח,  בבית הילדים, במשחטה ואחר כך היא עברה לעבוד במפעל הקרמיקה, שם היא עסקה בציור וקישוט אמנותי על גבי כלים.

לדינה ולאיזי נולדו שלושה בנים : יוסף ב23 ביולי 1957, והתאומים אברי ובני שנולדו ב-31 בינואר וב-1 בפברואר 1961. הם זכו גם לשני נכדים,ילדיו של אברי.

בהמשך חייה חלתה דינה ובעשרים שנות חייה האחרונות היא הסתגרה בביתה ובהדרגה היא לא יכלה להמשיך ולעבוד.

לפני כשנתיים היא עברה לבית הדר וכאן היא סיימה את חייה.

אנו משתתפים באבלה  של כל המשפחה. מי ייתן ולא תדעו עוד צער ודאבה. נזכור וננצור את זכרה של דינה, חברה נאמנה של קיבוצנו ושל תנועתנו לעד וינעמו לה רגבי אדמתנו.

 

נחום שור, דברים על הקבר ,31.12.2009.

 

 


חסר רכיב