חסר רכיב

דליה גולדברג

דליה גולדברג
-
-

 

 



                                              דליה גולדברג – קורות חיים                               23/9/14

 

 

דליה נולדה באפריל 1927 , בברמינגהם , אנגליה , כבת שנייה מתוך 3 בנות.

אימה ניהלה מלון קטן,אביה שימש כעוזר בבית הכנסת. היא סיימה בית ספר יסודי ותיכון והייתה תלמידה מצטיינת.דליה למדה שנה בבית ספר לאומנויות ולאחר מכן באוניברסיטה.

מגיל צעיר התענינה באידיאולוגיה הקומוניסטית ולכן , אחרי מלחמת העולם השנייה היא נוסעת לבולגריה ועובדת בבניית וחידוש מסילות ברזל. כל זאת כעזרה לקומוניזם. אימה שהתנגדה לדעותיה, אמרה לה : אם זוהי דעתך, סעי לישראל שם יש קומונות שנקראות "קיבוץ". כתוצאה מאמירה זו , יצרה דליה קשר עם תנועת השומר הצעיר בבדפורד שאייר.

היא השתתפה בגרעין הכשרה כהכנה לשנת שירות בישראל ושם הכירה את יואל דרום ז"ל שהיה באותה תקופה שליח התנועה באנגליה. היא הפסיקה את לימודיה באוניברסיטה והגיעה לשהות של שנה בישראל. בשנת 50'  מגיעה דליה לכפר מנחם לבקר את מדריכה יואל. היא יוצאת לטיול סטודנטים לנגב כאשר חיים היה מלווה בו. כך הכירו ומאז לא נפרדו .

דליה כותבת להוריה: "בשבוע שעבר הכרתי בחור עם שיניים לבנות ועיניים כחולות ואנו מסתדרים טוב מאד ביחד.

חודשיים מאוחר יותר, מקבלים הוריה מכתב: בשבוע שעבר התחתנו.

כאן מתחילה דליה את חייה בכפר מנחם , בהתחלה כעובדת אחראית בגן הירק הגדול של הקיבוץ, ובהמשך הייתה מורה לאנגלית במוסד נגבה ובכפר מנחם בכיתות היסוד ובמוסד. דליה הייתה מראשונות המורות למחשבים , כאשר לא היו עדיין מחשבים ביתיים מתקדמים אלא מחשבי סינקלייר ודומיהם . היא לימדה שפות מחשב שהיום נראות פרימיטיביות לחלוטין.ככלל המחשב היה אהבתה הגדולה.

ב1951 נולד בנה רענן וב1958 בנה נח. בשנת 70' מאבדים חיים ודליה את בנם האהוב דני ז"ל,.

ב1990 עוזבת דליה את כפר מנחם ועוברת לגור ברחובות. בשנים האחרונות חזרה לגור בקיבוץ וסעדה את בעלה חיים באהבה גדולה ובמסירות אין קץ עד מותו . היא ארגנה פעילות שבועית לותיקי הקיבוץ אשר חיכו תמיד להתכנסות  של יום חמישי בבוקר.  .

דליה הייתה אישה דעתנית ואסרטיבית , הרבתה לכתוב מאמרים לעלון והייתה מעורבת מאד בחיי הקיבוץ. מעולם לא ויתרה על עקרונותיה והלכה איתם עד הסוף.

הקיבוץ כולו משתתף בצערם של נח ורענן ובני משפחותיהם.         יהי זכרה ברוך.



חסר רכיב