חסר רכיב

אריק הראל

אריק הראל
-
19.11.1937 - 27.12.2021


  

אריק הראל

אריק נולד בעיירה קודיישט אשר ברומניה בתשעה עשר בנובמבר 1937. הוא למד בבית ספר מעורב , יהודים וגויים. בנוסף ללימודיו בחיידר.

בגיל תשע, בהחלטה משותפת עם הוריו , עוזב אריק את ביתו בדרכו לישראל. העזיבה הייתה קשה ומאד עצובה לילד בן התשע. זה התחיל ברכבת בהמות מרומניה לבולגריה, ובהמשך מעיר הנמל, קונסטנסה, באנייה של ההגנה שהפליגה בים השחור. קצרה היריעה לתאר את ההרפתקאות שעבר אריק , ילד בן תשע ללא הורים ומשפחה, במסע זה.

אניית העולים המשיכה במסעה דרך מיצרי הדרדנלים לים התיכון. בשלב זה, היא מתגלה ע"י האנגלים וזוכה לליווי צמוד של שמונה משחתות אנגליות. עם הגיעם לאזור קפריסין, השתלטו האנגלים על האנייה וכל הנוסעים הועלו על משאיות אשר לקחו אותם למחנות באזור לרנקה. התנאים במחנה היו קשים ביותר ולאחר חודש וחצי עלה אריק עם שאר הילדים על האנייה מולדת שהפליגה לישראל. הוא מגיע למחנה העולים, בת גלים ולאחר זמן, נבחר ע"י חיותה בוסל, ביחד עם ילדים נוספים, והם עושים דרכם לקבוץ דגניה א'.

אחרי מספר שנים, מצטרף אריק לחברת נוער ברמת יוחנן, עד גיוסו לצבא. בזמן שירותו הצבאי הוא מכיר את תלמה , בת קבוץ כפר מנחם , הם נישאים ונשארים לגור בקבוץ.

לזוג נולדים 5 ילדים: אבנת, יואב, רון, גיל וזוהר. בהמשך יגיעו גם הנכדים והנינים.

בכפר מנחם אריק פעיל מאד בכל שטחי החיים. הוא עבד ברפת ואף ריכז את הענף מספר שנים. הוא יזם וביצע את אירועי הפורימון הגדולים שנודעו בכל רחבי הארץ. אריק נקרא לדגל לכל מבצע שדרש יוזמה וארגון, כמו גיוסים במפעל ובכותנה. הכל לווה ברעיונות מקוריים שמשכו את חברי הקבוץ לביצוע העבודה. הוא ריכז מספר שנים גם את ענף הלול, תוך שהוא מפעיל גם שם את רעיונותיו המקוריים.

בהמשך למד אריק רפואה אלטרנטיבית ומספר שנים עזר לחברים רבים בשיטת טיפול זו.

במקביל לעבודתו ופעילותו בקבוץ, עסק אריק ביחד עם תלמה באמנות, במיוחד ריקועי נחושת. והחנוכיות שלהם, מקשטות את קירות חדר האוכל בכל שנה בחנוכה ובראש השנה, שנים עשר המזלות, בנוסף לעבודות אשר תלויות במבנים אחרים בקבוץ.

בתקופה האחרונה, שהה אריק בבית הדר, שם כהרגל המקום, זכה לטיפול מסור עד מותו , אתמול.

אריק היה, דמות מקובלת מאד ואהובה, בכפר מנחם וכך הוא ייזכר.

 

 

חסר רכיב